Dublin na vlastných nohách - na prechádzkach predmestiami

2014-06-01 12:00:00 |   |    |

íRSKO - Keď si vaše nohy oddýchnu po maratóne po všetkých múzeách írskej metropoly a keď sa vašej hlave uľaví po ostatnej návšteve templebarského pubu a niekoľkých pintách Guinnessa, je načase urobiť si ďalšie plány, ako by ste spoznali toto mesto. Obrovskou výhodou Dublinu je, že si stačí sadnúť do jeho prímestského vláčika a do pol hodiny sa nachádzate v inom svete pri mori. O úžasné vyhliadky nie je nikde núdza a bolo by hriech nevyužiť krásne slnečné počasie na spoznanie ich úchvatnej prírody.

Bray - Greystone

Začnime najprv tým najmenej náročným. Táto túra vám v závislosti od rýchlosti vašej chôdze môže trvať niečo vyše hodinu, pretože určite neodoláte viacerým foto zastávkam pre zvečnenie tohto momentu. Z centra Dublinu sa vyberte Dartom do Bray. Cesta bude trvať niečo vyše pol hodiny. Keď vystúpite, vyberte sa smerom k moru a postavte sa k nemu čelom. Po pravej strane už uvidíte horu Bray, ku ktorej to budete mať namierené. Malý bonusový tip na úvod túry – občerstvite sa fantastickou zmrzlinou, ktorú predávajú priamo pri promenáde. Tak vynikajúcu lahôdku ste jedli možno iba na dovolenke v Taliansku.

Potom prejdite popri mori a dostaňte sa bližšie ku kopcu. Nezabudnite sledovať aj vlny udierajúce na skaly, ktoré vám pripravia úžasný pohľad. Následne sa dostanete na chodník, na ktorom sa už nemôžete stratiť. Po ľavej strane bude úžasný výhľad na more, trať Dartu a po pravej bude hora Bray. Keby ste si chceli urobiť trošku dlhšiu túru, tak pred vstupom na tento chodník na pravej strane uvidíte cestičku, pomocou ktorej sa dostanete úplne na vrchol hory. Za dobrého počasia môžete vidieť až Wicklow Mountain. Výstup bude trvať niečo vyše hodiny. Keď sa vrátite späť, pokračujte smerom do Greystone. Toto predmestie rozoznáte už z diaľky a stanica sa nachádza opäť blízko mora.

Dalkey

Aj teraz sa zavezieme do južnej časti mesta. Dalkey je krásne predmestie ako stvorené na oddych a nostalgiu za starými časmi. Táto pešia túra sa bude konať v jeho uličkách a taktiež nás zavedie na jednu krásnu vyhliadku. Vyjdite von zo stanice a pustite sa smerom dole na Castle street. Prejdete popri hrade, ktorý môžete tiež navštíviť. Za hradom sa dostanete k malej križovatke, kde zahnite na Ulverton road. Budete prechádzať popri menších domoch a v tomto prípade pôjde o menej atraktívnu časť vychádzky, ktorá však trvá iba desať minút. Na konci ulice však príde odmena. Bullock castle je ako hrdý bojovník týčiaci sa pri mori. Úžasný výhľad najmä za pekného počasia, keď nádherne kontrastuje s morom.

Keď sa pokocháte, prejdite popri ňom a pokračujte ďalej po Harbour road. Tam sa už dostávate do luxusnejšej časti a po ceste budete sledovať honosné napodobeniny zámočkov a dostanete sa aj k tunajšiemu veľkému kostolu. Na konci ulice zabočte na Leslie avenue a po pár metroch prejdite na Coliemore road. Pomaly sa dostanete k moru na viacero miest, z ktorých bude fantastická vyhliadka na Dalkey Island. Za dobrého počasia možno využiť služby rybárov a dopraviť sa priamo na ostrov. Pokračujte po tejto ulici, na ktorej konci bude priamo oproti vám veľký dom s niekoľkými vchodmi. Hneď oproti nemu je vchod do parku. Vyjdite na malý kopček a pokochajte sa bonusom – úžasným pohľadom na more a Killiney Hill. Následne sa vráťte po Sorrento road a za štvrť hodinku sa dostanete späť na stanicu.

Killiney Hill

Podľa mnohých najkrajšia dublinská vyhliadka. Jedna z ciest vedie z konca Coliemore road, keď sa nevrátite späť, ale budete pokračovať ďalej popri mori. Prejdite popri červenom dome, ktorý sa nachádza v dolinke medzi stromami a pustite sa vľavo. Počas cesty bude viacero možností dostať sa bližšie k moru. Prejsť sa dá aj ponad trať Dartu, stačí sledovať jednotlivé cestičky. Budete mať aj možnosť na piknik pri vyhliadke s lavičkami, ktorá je priamo pri ceste. Alebo tesne pred ňou sa nachádza schodisko, na ktorého konci sa pustite vľavo cez les až na samotný vrchol kopca.

Ak nie, pokračujte stále po Vico road a keď prídete na rozdelenie cesty, pustite sa vpravo, smerom do kopca. Prejdite popod bránu a vpravo sledujte vstup do parku. Po schodisku vyjdite až na vrchol k bielej veži. Z jednej strany máte celý Dublin ako na dlani a z druhej krásnu vyhliadku na more. Prejdite sa aj po nádhernom parku. Vráťte sa späť von z parku a prejdite späť na rázcestie. Choďte stále dole kopcom, ktorý vás pomedzi luxusné vily dovedie až ku stanici v Killiney a zájdite si tiež oddýchnuť k moru. Od tejto stanice vedie i kratšia cesta na vrchol Killiney Hill.

Zdroj/autor: David, drom

Zdieľať článok na Facebooku

Hodnotenie článku:
5.0/5 (2 hlasov)

Novinky.sk

Gurman.sk

Streda, 24. apríl. 2024. Meniny má Juraj.
Stream naživo

TV program TV program Telkáč.sk
Nenechajte si ujsť svoje obľúbené filmy a seriály.