POISTENIE Ako postupovať pri likvidácii poistnej udalosti
Pred cestou a nielen dovolenkovou, je dobré uzavrieť komerčné cestovné poistenie. Jednou z poisťovní poskytujúcich takéto produkty je aj Allianz - Slovenská poisťovňa
AKO postupovať pri likvidácii poistenej udalosti
Predovšetkým:
... dbajte, aby sa následky poistnej udalosti zbytočne nezväčšovali
... proti hroziacej škode zakročte spôsobom primeraným okolnostiam
... v prípade potreby sa obráťte na asistenčnú centrálu Mondial Assistance, tel. +421-2-529 33 113
Pri ochorení alebo úraze v zahraničí kontaktujte asistenčnú centrálu Mondial Assistance a uveďte:
- meno a dátum narodenia
- rodné čislo
- kontaktné tel. číslo
- informácie o poistnej udalosti
- spojenie do nemocnice na ošetrujúceho lekára
- je možné volať na účet volaného, alebo si nechať zavolať naspäť
- platby spojené s ambulantným liečením zaplaťte v hotovosti a originály dokladov o zaplatení starostlivo uchovajte, po návrate vám budú preplatené
- v prípade, že nebudete schopný tieto účty zaplatiť, alebo ak potrebujete radu alebo pomoc, kontaktujte asistenčnú centrálu Mondial Assistance a postupujte podľa vyššie uvedených pokynov
- ak v priebehu cesty utrpíte úraz, okamžite ho oznámte po návrate z cesty poisťovateľovi
Pri poškodení, zničení alebo strate batožín
- krádež batožiny okamžite ohláste na najbližšej policajnej stanici
- od polície si vyžiadajte policajný protokol, že ste krádež ohlásili
Dbajte, aby vám polícia potvrdila
- aké veci vám boli odcudzené
- kedy približne ku krádeži došlo
- kde presne bola batožina uložená
- či bolo auto uzamknuté a uzavreté
- ak dôjde ku škode na batožine v ubytovacom zariadení, požiadajte písomne prevádzkovateľa zariadenia o náhradu škody a prevzatie žiadosti si nechajte potvrdiť
- ak dôjde k strate batožiny pri doprave, vyžiadajte si u zodpovedného zástupcu vystavenie zápisu o škode
- okolnosti vzniku škody sa usilujte vyfotografovať alebo inak zdokumentovať
- poškodenú batožinu alebo jej zvyšky uchovajte
- poistnú udalosť ohláste telefonicky poisťovateľovi
Pri zodpovednosti za škodu
- v prípade vzniku poistnej udalosti zo zodpovednosti za škodu informujte asistenčnú centrálu Mondial Assistance a postupujte podľa ich pokynov
- svoju zodpovednosť za škodu neuznávajte bez súhlasu poisťovateľa a náhradu škody neplaťte, ani sa k tomu nezaväzujte
- nepodpisujte žiadny dokument, ktorého obsahu nebudete dobre rozumieť
- ak je to možné, vznik škody ohláste polícii, o ohlásení si vyžiadajte potvrdenie
- okolnosti vzniku škody sa snažte vyfotografovať, alebo inak zdokumentovať
- poškodené veci alebo ich zvyšky si v prípade možnosti uschovajte
- po návrate z cesty okamžite ohláste poistnú udalosť poisťovateľovi
Pri zrušení cesty
- ak nebudete môcť uskutočniť plánovanú cestu, nevyhnutne to oznámte cestovnej kancelárii a poisťovateľovi
- uveďte dôvod zrušenia cesty a priložte stornofaktúru cestovnej kancelárie, potvrdenia od lekára, prípadne inú dokumentáciu, ktorá dokazuje vznik poistnej udalosti
Pre prípad potreby doplnkových asistenčných služieb
- formulár poistnej zmluvy neberte so sebou do zahraničia, ale ho ponechajte v SR u osoby, ktorú poučte, aby v prípade poistnej udalosti kontaktovala asistenčnú centrálu Mondial Assistance, tel. +421-2-529 33 113
Zdroj/autor: reklamný článok, Allianz - Slovenská poisťovňa
Novinky.sk
Gurman.sk
TV program Telkáč.sk
Nenechajte si ujsť svoje obľúbené filmy a seriály.