POISTENIE Ako postupovať pri likvidácii poistnej udalosti

2009-05-07 07:45:00 |   |    | 

Pred cestou a nielen dovolenkovou, je dobré uzavrieť komerčné cestovné poistenie. Jednou z poisťovní poskytujúcich takéto produkty je aj Allianz - Slovenská poisťovňa



 

AKO postupovať pri likvidácii poistenej udalosti

Predovšetkým:

 

... dbajte, aby sa následky poistnej udalosti zbytočne nezväčšovali

... proti hroziacej škode zakročte spôsobom primeraným okolnostiam

... v prípade potreby sa obráťte na asistenčnú centrálu Mondial Assistance, tel. +421-2-529 33 113

 

 

 Pri ochorení alebo úraze v zahraničí kontaktujte asistenčnú centrálu Mondial Assistance a uveďte: 


 

  • meno a dátum narodenia
  • rodné čislo
  • kontaktné tel. číslo
  • informácie o poistnej udalosti
  • spojenie do nemocnice na ošetrujúceho lekára
  • je možné volať na účet volaného, alebo si nechať zavolať naspäť
  • platby spojené s ambulantným liečením zaplaťte v hotovosti a originály dokladov o zaplatení starostlivo uchovajte, po návrate vám budú preplatené
  • v prípade, že nebudete schopný tieto účty zaplatiť, alebo ak potrebujete radu alebo pomoc, kontaktujte asistenčnú centrálu Mondial Assistance a postupujte podľa vyššie uvedených pokynov
  • ak v priebehu cesty utrpíte úraz, okamžite ho oznámte po návrate z cesty poisťovateľovi

 

Pri poškodení, zničení alebo strate batožín

 

  • krádež batožiny okamžite ohláste na najbližšej policajnej stanici
  • od polície si vyžiadajte policajný protokol, že ste krádež ohlásili

 

Dbajte, aby vám polícia potvrdila

 

  • aké veci vám boli odcudzené
  • kedy približne ku krádeži došlo
  • kde presne bola batožina uložená
  • či bolo auto uzamknuté a uzavreté
  • ak dôjde ku škode na batožine v ubytovacom zariadení, požiadajte písomne prevádzkovateľa zariadenia o náhradu škody a prevzatie žiadosti si nechajte potvrdiť
  • ak dôjde k strate batožiny pri doprave, vyžiadajte si u zodpovedného zástupcu vystavenie zápisu o škode
  • okolnosti vzniku škody sa usilujte vyfotografovať alebo inak zdokumentovať
  • poškodenú batožinu alebo jej zvyšky uchovajte
  • poistnú udalosť ohláste telefonicky poisťovateľovi

 

Pri zodpovednosti za škodu

 

  • v prípade vzniku poistnej udalosti zo zodpovednosti za škodu informujte asistenčnú centrálu Mondial Assistance a postupujte podľa ich pokynov
  • svoju zodpovednosť za škodu neuznávajte bez súhlasu poisťovateľa a náhradu škody neplaťte, ani sa k tomu nezaväzujte
  • nepodpisujte žiadny dokument, ktorého obsahu nebudete dobre rozumieť
  • ak je to možné, vznik škody ohláste polícii, o ohlásení si vyžiadajte potvrdenie
  • okolnosti vzniku škody sa snažte vyfotografovať, alebo inak zdokumentovať
  • poškodené veci alebo ich zvyšky si v prípade možnosti uschovajte
  • po návrate z cesty okamžite ohláste poistnú udalosť poisťovateľovi

 

Pri zrušení cesty

 

  • ak nebudete môcť uskutočniť plánovanú cestu, nevyhnutne to oznámte cestovnej kancelárii a poisťovateľovi
  • uveďte dôvod zrušenia cesty a priložte stornofaktúru cestovnej kancelárie, potvrdenia od lekára, prípadne inú dokumentáciu, ktorá dokazuje vznik poistnej udalosti

 

Pre prípad potreby doplnkových asistenčných služieb

 

  • formulár poistnej zmluvy neberte so sebou do zahraničia, ale ho ponechajte v SR u osoby, ktorú poučte, aby v prípade poistnej udalosti kontaktovala asistenčnú centrálu Mondial Assistance, tel. +421-2-529 33 113

 

 

Zdroj/autor: reklamný článok, Allianz - Slovenská poisťovňa

Zdieľať článok na Facebooku

Hodnotenie článku:
0.0/5 (0 hlasov)


Novinky.sk

Gurman.sk


Nedeľa, 19. máj. 2024. Meniny má Gertrúda.
Stream naživo

TV program TV program Telkáč.sk
Nenechajte si ujsť svoje obľúbené filmy a seriály.

Foto dňa