ŽELEZNICE Rakúsko má nový supervlak

2008-09-26 11:00:00 |   |    | 

RAKÚSKO/ video - Vo Viedni minulý týždeň predstavili prvý railjet z nového parku 67 vysokorýchlostných vlakov rakúskych železníc .



Maximálna rýchlosť 230 km/h, dĺžka 185 metrov, váha 330 ton, 408 sedadiel, sedem vozňov a lokomotíva Taurus.

Nový vysokorýchlostný vlak spoločnosti ÖBB (Österreichische Bundesbahnen – Rakúske federálne železnice), ktorý je kombináciou rýchlosti, pohodlia, dizajnu, high-tech a kvality.

 „Použitie railjetov bude predzvesťou novej dimenzie v diaľkovom cestovaní v Rakúsku a v Európe. Za takmer 30 rokov neboli uskutočnené žiadne akvizície v segmente diaľkového cestovania. Preto je pre nás veľkým potešením oznámiť, že teraz môžeme európskym zákazníkom ponúknuť novú kvalitu cestovania s railjetom,“ povedal Peter Klugar, predseda Predstavenstva ÖBB-Holding AG.  „S investíciou vo výške 816 miliónov eur predstavuje railjet snahu o najväčšiu modernizáciu strojového parku v diaľkovom cestovaní v histórii ÖBB.“

Luxusný produkt pre všetkých spája Budapešť a Mníchov                                                                                  

Až 17 pripojení railjet, ktoré budú obsluhované 11 vlakovými súpravami, je plánovaných v cestovnom poriadku na rok 2009. Použitie railjetov sa bude uskutočňovať postupne. V prvej fáze, ktorá sa začne so zmenou cestovného poriadku dňa 14. decembra 2008, budú k dispozícii spojenia railjet z Budapešti do Mníchova (cez Viedeň) a z Mníchova (cez Viedeň) do Budapešti.

Okrem tejto ponuky bude railjet premávať medzi Viedňou-západ a Budapešťou (tam a späť) každý deň. Každá z 23 railjetových vlakových súprav so 408 sedadlami bude v prvej fáze od konca roku 2008 sa bude na ceste pozdĺž Westbahn  pohybovať rýchlosťou až do 230 km/h.

So zmenou cestovného poriadku v decembri 2008 bude ponúknutých v dvojhodinových intervaloch šesť prípojov z Viedne do Mníchova, a sedem do hlavného mesta Maďarska Budapešti. Od zmeny cestovného poriadku v decembri 2009 bude railjet cestovať aj na trati Viedeň – Salzburg – Innsbruck – Feldkirch – Bregenz, resp. Zürich. Spojenia Viedeň – Graz – (Ľubľana/Záhreb) a Viedeň – Villach – (Benátky) budú pridané postupne od roku 2010. Napríklad trvanie jazdy z Viedne do Salzburgu sa skráti zo súčasných 2 h 37 min na 2 h 15 min do roku 2013.

Pohodlie                                                                                                                                                                               

Pohodlné cestovanie sa transformuje do štandardu s ergonomickými sedadlami vo všetkých triedach. Všetky sedadlá poskytujú súkromie, majú dostatočnú šírku a stabilitu. Sedadlá v prémiovej triede môžu byť prispôsobené, pokiaľ ide o sklon a výšku, a sú tiež vybavené opierkami na nohy, košmi na odpadky, elektrickými zásuvkami a vešiakmi na kabáty. Sedadlá v triede Premium umožňujú viacero polôh sedenia. Táto trieda tiež poskytuje opierky na nohy, pohodlné vankúše a stolíky na prenosné počítače.

 


Zdroj/autor: ÖBB,siemens,drom

VIDEO ÖBB Railjet



Zdieľať článok na Facebooku

Hodnotenie článku:
0.0/5 (0 hlasov)


Novinky.sk

Gurman.sk


Sobota, 4. máj. 2024. Meniny má Florián.
Stream naživo

TV program TV program Telkáč.sk
Nenechajte si ujsť svoje obľúbené filmy a seriály.

Foto dňa